LEVERANS
Hur lång är leveranstiden?
Vår leveranstid ligger för närvarande på 1-2 dagar.
80% av våra ordrar skickas samma dag om beställningen inkommer innan 12.00 på vardagar.
Vad kostar frakten?
Vi har en enhetsfrakt på 59:- (Just nu fraktfritt för ordrar över 995:-) om man väljet att hämta ut sitt paket på DHL:s utlämningsställe.
Väljer man hempaket så kostar det 119:-
Och företagspaket kostar 99:-
Erbjuder ni spårning av försändelser?
Ja så fort er order har packats hos oss så skickas ett automatisk mail ut med spårningslänk på ditt paket (Om ett spårbart alternativ är valt)
Skickar ni till andra länder än Sverige?
Ja vi skickar även till andra länder inom EU.
Finns inte just ditt land med som ett alternativ i kassan så maila oss på info@nordisktextil.se så kollar vi om det finns någon möjlighet att skicka till land.
Har ni någon butik som man kan besöka?
Nej vi har endast webbutik
Kan jag hämta varorna själv på ert lager i Falun?
Japp, du kan hämta ditt paket på vårt lager i Korsnäs på Rottnebyvägen 6.
Vi är på plats tisdag-fredag 9.30-16.00
Du kommer att få ett mail när ditt paket är klart att hämtas
BESTÄLLNING
Kan alla handla hos er?
Ja, men du måste vara minst 18 år (eller ha målsmans tillstånd).
Kan jag avbeställa min order?
Ja, förutsatt att vi inte hunnit packa och skicka iväg din beställning redan.
Kan jag ångra mitt köp?
Du har som kund hos oss 14 dagars ångerrätt*
Meddelande om retur eller byte lämnas inom 14 dagar från leverans.
Meddelandet skall ske per e-post till info@nordisktextil.se. Köparen betalar returfrakten.
Om en vara är defekt eller fellevererad ska du kontakta oss inom 14 dagar.
Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut.
*Ej retur eller bytesrätt på metervaror
Hur går en retur till hos er?
När du mailar oss att du önskar göra en retur på så kommer du att få följande svar:
Vi kan skicka dig en retursedel om du begär vill, och då lämnar du in paketet på samma ställe som du hämtade paketet på. Returfrakten kostar vid sådana fall 59 SEK inom Sverige. Alternativet är att du löser returfrakten själv, men då måste paketet skickas direkt till oss som företagspaket.
Önskar du få en retursedel av oss så kan du välja om du vill få den i ett vanligt mail så du kan skriva ut den själv eller om du önskar få retursedeln i ett brev på posten.
Hur lång tid tar det för er att bearbeta en retur?
Oftast så tar det inte mer än 1-2 dagar dagar för oss att registrera och göra klart returen när vi mottagit den på vårt lager.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på utlämningsstället?
För outhämtat paket debiterar vi 250kr för att täcka frakt tur och retur och våra administrativa kostnader vi fått i samband med din beställning.
BETALNING
Vilka betalningsalternativ finns det?
Vi erbjuder Swish och Klarna checkout där du kan välja mellan faktura, delbetalning, kort, swish och direktbetalning.
För företag och organisationer så har vi även Ledyer checkout med faktura, kortbetalning och förskottsbetalning.
SORTIMENT
Jag har en fråga om en av era produkter. Hur gör jag?
Kontakta oss via mail på info@nordisktextil.se så skall vi besvara er fråga så fort vi kan. Det finns också en flik inne på varje produkt som heter "Frågor & svar" där du enkelt kan skicka iväg din fråga,
När kommer varan in i lager igen?
Du kan välja att bevaka varor som är tillfälligt slutsålda genom att klicka på knappen "Bevaka" på produktens faktasida. Du får då automatiskt ett e-mail av oss så fort varan går att beställa igen.
Måste man beställa minst 1m av era metervaror?
Nej vi har en minsta gräns på 0,5m på alla metervaror.
Måste man beställa hela metrar?
Nej, du behöver inte köpa jämna antal meter utan om du önskar beställa tex 1,5 meter så skiver du bara 1,5 i antal rutan på produktsidan.
Kan man beställa sömnad hos er?
Nej vi har ingen sömnadstjänst.
Kan man köpa presentkort hos er?
Ja! Sök på presentkort så hittar du produkten
Finns det möjlighet att få tygprover hemskickade?
Absolut, vi skickar 3 tygprover gratis.
Här hittar ni all info och formulär för beställning av prover:
nordisktextil.se/sv/page/tygprover
TEKNIK
Använder ni er av Cookies?
Ja, vi använder oss av Cookies för att komma ihåg innehållet i din kundvagn.
Här kan du läsa mer om cookies:
https://nordisktextil.se/sv/page/cookies
Vem har gjort Nordisk Textils webbutik?
Nyehandel.se har gjort vår webbutik
ÖVRIGT
Kan man få hjälp med sponsring från er?
Nej vi kan tyvärr ej hjälpa er med sponsring.
Varken ekonomiskt eller genom sponsring av produkter.
Hur kan jag komma i kontakt med er?
Du kan kontakta oss via email ( info@nordisktextil.se ) eller vårt kontaktformulär. Mer information hittar du under kontakt
Hur avanmäler man sig från ert nyhetsbrev?
Detta gör du enklast genom att klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet.