• Betala enkelt med Klarna
  • Snabba leveranser

LEVERANS

Hur lång är leveranstiden?
Vår leveranstid ligger för närvarande på 1-2 dagar.
80% av våra ordrar skickas samma dag om beställningen inkommer innan 12.00 på vardagar.

Vad kostar frakten?
Vi har en enhetsfrakt på 59:- om man väljet att hämta ut sitt paket på DHL:s utlämningsställe.
Väljer man hempaket så kostar det 119:- 
Och företagspaket kostar 99:-

Skickar ni till andra länder än Sverige?
Ja vi skickar även till andra länder inom EU.
Finns inte just ditt land med som ett alternativ i kassan så maila oss på info@nordisktextil.se så kollar vi om det finns någon möjlighet att skicka till land.

Har ni någon butik som man kan besöka?
Nej vi har endast webbutik

Kan jag hämta varorna själv på ert lager i Falun?
Japp, du kan hämta ditt paket på vårt lager i Korsnäs på Rottnebyvägen 6.
Vi är på plats tisdag-fredag 9.30-16.00
Du kommer att få ett mail när ditt paket är klart att hämtas

BESTÄLLNING

Kan alla handla hos er?
Ja, men du måste vara minst 18 år (eller ha målsmans tillstånd).

Kan jag avbeställa min order?
Ja, förutsatt att vi inte hunnit packa och skicka iväg din beställning redan.

Kan jag ångra mitt köp?
Du har som kund hos oss 14 dagars ångerrätt*
Meddelande om retur eller byte lämnas inom 14 dagar från leverans.
Meddelandet skall ske per e-post till info@nordisktextil.se. Köparen betalar returfrakten.
Om en vara är defekt eller fellevererad ska du kontakta oss inom 14 dagar.
Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. 
*Ej retur eller bytesrätt på metervaror 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på utlämningsstället?
För outhämtat paket debiterar vi 250kr för att täcka frakt tur och retur och våra administrativa kostnader vi fått i samband med din beställning.

BETALNING

Vilka betalningsalternativ finns det?
Vi erbjuder Swish och Klarna checkout där du kan välja mellan faktura, delbetalning, kort, swish och direktbetalning.
För företag och organisationer så har vi även Ledyer checkout med faktura, kortbetalning och förskottsbetalning.

SORTIMENT

Jag har en fråga om en av era produkter. Hur gör jag?
Kontakta oss via mail på info@nordisktextil.se så skall vi besvara er fråga så fort vi kan. Det finns också en flik inne på varje produkt som heter "Frågor & svar" där du enkelt kan skicka iväg din fråga,

När kommer varan in i lager igen?
Du kan välja att bevaka varor som är tillfälligt slutsålda genom att klicka på knappen "Bevaka" på produktens faktasida. Du får då automatiskt ett e-mail av oss så fort varan går att beställa igen.

Måste man beställa minst 1m av era metervaror?
Nej vi har en minsta gräns på 0,5m på alla metervaror. 

Måste man beställa hela metrar?
Nej, du behöver inte köpa jämna antal meter utan om du önskar beställa tex 1,5 meter så skiver du bara 1,5 i antal rutan på produktsidan.

Kan man beställa sömnad hos er?
Nej vi har ingen sömnadstjänst.

Kan man köpa presentkort hos er?
Ja! Sök på presentkort så hittar du produkten

Finns det möjlighet att få tygprover hemskickade?
Absolut, vi skickar 3 tygprover gratis.
Här hittar ni all info och formulär för beställning av prover:
nordisktextil.se/sv/page/tygprover

TEKNIK

Använder ni er av Cookies?

Ja, vi använder oss av Cookies för att komma ihåg innehållet i din kundvagn.
Här kan du läsa mer om cookies:
https://nordisktextil.se/sv/page/cookies

Vem har gjort Nordisk Textils webbutik?
Nyehandel.se har gjort vår webbutik

ÖVRIGT

Kan man få hjälp med sponsring från er?
Nej vi kan tyvärr ej hjälpa er med sponsring.
Varken ekonomiskt eller genom sponsring av produkter. 

Hur kan jag komma i kontakt med er?
Du kan kontakta oss via email ( info@nordisktextil.se ) eller vårt kontaktformulär. Mer information hittar du under kontakt

Hur avanmäler man sig från ert nyhetsbrev?
Detta gör du enklast genom att klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet. 

;